Halil Büyükışıklar’dan İnegöl’de Araç Menine Sert Tepki Geçmiş dönem CHP ve DSP İnegöl İlçe Başkanı Halil Büyükışıklar, İnegöl’de yaşanan araç bağlama ve ağır para cezalarıyla ilgili uygulamayı sert sözlerle eleştirerek,..
Geçmiş dönem CHP ve DSP İnegöl İlçe Başkanı Halil Büyükışıklar, İnegöl’de yaşanan araç bağlama ve ağır para cezalarıyla ilgili uygulamayı sert sözlerle eleştirerek, sistemin sahadaki gerçeklikten tamamen kopuk hale geldiğini ifade etti.
Büyükışıklar, şirketlere ait otomobil ruhsatlı araçların “güzergâh belgesi” gerekçesiyle trafikten men edilmesini ve buna bağlı olarak hem işletmelere hem de çalışanlara ağır cezalar uygulanmasını “akıl ve vicdanla açıklanamaz bir tablo” olarak değerlendirdi.
Yaşanan olayda, şirket adına kayıtlı 7 kişilik otomobil sınıfındaki bir aracın, sigortalı ve ehliyetli çalışan tarafından kullanılırken içerisinde yine şirket personeli bulunmasına rağmen durdurulduğu ve işlemler sonucunda:
Büyükışıklar, olayda herhangi bir hız ihlali, kaza ya da trafik güvenliğini tehlikeye atan bir durum bulunmadığını vurgulayarak, işlemin tamamen “servis taşımacılığı yapıldığı iddiası” üzerinden yürütüldüğünü ifade etti.
Söz konusu araç için güzergâh belgesi almak amacıyla İnegöl Belediyesi Zabıta Müdürlüğü’ne başvurduklarını belirten Büyükışıklar, burada yaşanan çelişkiye dikkat çekti:
“Emniyet, güzergâh belgesi yok diye aracı trafikten men ediyor. Belediye ise ruhsatı otomobil olduğu için bu belgeyi veremeyeceğini söylüyor. Vatandaş iki kurum arasında adeta sıkışmış durumda.”
Bu durumun, sahada çalışan işletmeleri çıkmaza soktuğunu ifade eden Büyükışıklar, mevcut uygulamanın çözüm üretmek yerine sorun büyüttüğünü savundu.
İnegöl’de binlerce mobilya üreticisi ve mağaza bulunduğunu hatırlatan Büyükışıklar, şirket araçlarının büyük çoğunluğunun otomobil veya kamyonet ruhsatlı olduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Bu işletmeler çalışanını işe götürüyor, hastaneye bırakıyor, resmi işlerini yaptırıyor. Hayatın doğal akışı içinde gerçekleşen bu durumlar bugün cezaya dönüşmüş durumda.”
Uygulamanın yalnızca şehir merkezinde değil, tarım sektöründe de ciddi mağduriyetler oluşturduğunu ifade eden Büyükışıklar, çiftçilerin de benzer şekilde cezalarla karşı karşıya kaldığını söyledi.
Büyükışıklar açıklamasında, mevcut uygulamanın ekonomik gerçekliklerle uyumsuz olduğunu belirterek sert eleştirilerde bulundu:
“Bu düzenleme akla, mantığa, ekonomiye ve vicdana aykırıdır. Eğer her çalışan taşınması servis taşımacılığı sayılacaksa, şirket araçları fiilen kullanılamaz hale gelir.”
Açıklamasının sonunda yetkililere seslenen Büyükışıklar, uygulamanın yeniden değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayarak şu soruyu yöneltti:
“Bu uygulama ile amaç gerçekten düzeni sağlamak mı, yoksa üretimi ve emeği fiilen işlevsiz hale getirmek mi?”
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.