Türk Kamu-Sen Bursa’dan Çarpıcı Ara Tatil Raporu… Türkiye Kamu-Sen’e bağlı Türk Eğitim-Sen Bursa 2 No’lu Şube Başkanı Fatih Gümüş, Millî Eğitim Bakanlığı’nın gündemindeki “ara tatillerin kaldırılması” tartışmalarına yönelik yapılan geniş ölçekli..
Türk Kamu-Sen Bursa’dan Çarpıcı Ara Tatil Raporu… Türkiye Kamu-Sen’e bağlı Türk Eğitim-Sen Bursa 2 No’lu Şube Başkanı Fatih Gümüş, Millî Eğitim Bakanlığı’nın gündemindeki “ara tatillerin kaldırılması” tartışmalarına yönelik yapılan geniş ölçekli anket çalışmasının sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. 1.417 eğitim çalışanının katıldığı anket, eğitim camiasının konuya ilişkin net duruşunu ortaya koydu.
Şube başkanları tarafından yapılan açıklamada, anket sonuçlarının “eğitim çalışanlarının sahadaki gerçek temennilerini ve beklentilerini çarpıcı biçimde ortaya koyduğu” vurgulandı.
Açıklamada, anketin en belirgin sonucunun, öğretmenlerin ara tatilin mevcut haliyle devamından yana olduğu belirtildi:
%90 oranında eğitim çalışanı, Kasım ve Nisan aylarında yapılan ara tatillerin sürmesini gerektiğini ifade etti.
Ara tatillerin tamamen kaldırılmasını isteyenlerin oranı ise yalnızca %9 oldu.
Bu farkın, “ara tatil karşıtı söylemlerin eğitim camiasında gerçek bir karşılığı olmadığını ispatladığı” kaydedildi.
Ara tatil karşıtlarının en sık dile getirdiği iki iddia da sahada karşılık bulmadı:
“Ara tatil sonrası öğrenciler adaptasyon sorunu yaşıyor” iddiasına eğitim çalışanlarının %85’i olumsuz yanıt verdi.
“Öğrenme süreci ara tatillerle kesintiye uğruyor” görüşü ise %89,5 tarafından reddedildi.
Açıklamada, bu verilerin “ara tatillerin hem öğrenciler hem öğretmenler için yenilenme, motivasyon artışı, öğrenilenlerin pekişmesi ve psikolojik rahatlama sunduğunu bilimsel verilerle desteklediği” belirtildi.
Ankette dikkat çeken bir diğer veri ise ara tatillerin öğretmenlerin mesleki motivasyonuna etkisi oldu:
Öğretmenlerin %74’ü, ara tatillerin kaldırılmasının motivasyonu olumsuz etkileyeceğini ifade etti.
Mesleki çalışmalar konusunda ise öğretmenlerin %92,4’ü, bu çalışmaların çevrim içi yapılmasının daha uygun olduğunu belirtti.
Şube başkanları bu bulguyu şöyle değerlendirdi:
“Öğretmen hem dinlenmek hem de mesleki gelişimini sürdürmek ister. Ara tatil sürecinde esnek, verimliliği artıran online çalışma modelleri sahada güçlü bir talep haline gelmiştir.”
Açıklamanın en dikkat çekici bölümü ise, karar alma süreçlerindeki eksikliğe işaret eden sonuç oldu:
Eğitim çalışanlarının %97,7’si, MEB’in ara tatil tartışmalarıyla ilgili bu yıl kendilerinden hiçbir şekilde görüş almadığını söyledi.
Bu verinin, “öğretmenlerin kendilerini karar süreçlerinden dışlanmış hissettiğini açıkça ortaya koyduğu” vurgulandı.
Şube Başkanları:
“Eğitimin asli unsuru öğretmendir. Öğretmene sorulmayan bir düzenleme, sağlıklı ve sürdürülebilir olamaz.”
Açıklamada, anket sonuçlarına dayanarak Millî Eğitim Bakanlığı’na üç ana talep iletildi:
Pedagojik, motivasyonel ve zihinsel yenilenme açısından ara tatillerin gerekli olduğu vurgulandı.
“Bilimsel gerekçeler, popülist söylemlerin önüne geçmelidir.”
Eğitim politikalarının sahada çalışan öğretmenlerin görüşleri alınarak düzenlenmesi gerektiği anımsatıldı.
“Öğretmeni yok sayan karar, eğitimi de yok sayar.”
Hem dinlenme hakkını koruyan hem de verimi artıran online modelin, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun talebi olduğu belirtildi.
Gümüş, açıklamanın sonunda şu ifadeleri kullandı:
“Anket çalışmamız sahayı, öğretmenleri, sınıfın gerçeklerini ve eğitim çalışanlarının taleplerini bütün açıklığıyla ortaya koymuştur. Türk Kamu-Sen olarak, öğretmenin sesini duyurmaya, hakkını korumaya ve eğitim politikalarının bilimsel zeminde şekillenmesi için mücadele etmeye devam edeceğiz.”
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
