Yeniden Refah Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Doğan Bekin, Mardin-Kızıltepe karayolunda yıllardır çözülemeyen trafik sorunları ve planlanmayan çevre yolu projeleriyle ilgili olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun..
Yeniden Refah Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Doğan Bekin, Mardin-Kızıltepe karayolunda yıllardır çözülemeyen trafik sorunları ve planlanmayan çevre yolu projeleriyle ilgili olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması talebiyle Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne kapsamlı bir yazılı soru önergesi sundu.
5 Aralık 2025 tarihinde TBMM Başkanlığı’na iletilen önergesinde Bekin, özellikle mesai giriş–çıkış saatlerinde kritik bir noktaya ulaşan trafik yoğunluğunun hem ekonomik hem sosyal açıdan vatandaşları mağdur ettiğini ve çözüm için somut adım atılması gerektiğini vurguladı.
Bekin, Mardin-Kızıltepe arasındaki karayolunun hem şehir içi hem de bölge illeri trafiği açısından kritik bir güzergâh olduğunu belirterek, mevcut yoğunluğun artık dayanılmaz bir noktaya ulaştığını ifade etti. Özellikle sıcak yaz aylarında yaşanan trafik sıkışıklığının vatandaşlar açısından “çileye dönüştüğünü” söyleyen Bekin, şu tespitlerde bulundu:
Mevsim normallerinin üzerindeki sıcaklıklarda sürücüler bir saatten fazla süren yolculuklara zorlanıyor,
Yakıt tüketimi ve ulaşım maliyetleri artıyor,
Artan nüfusa rağmen güzergâhta hiçbir düzenleme yapılmadı,
Projelendirilen kuzey ve güney çevre yolları hâlâ ihaleye çıkarılmadı,
Yüksek tonajlı araçlar şehir içi trafiğini tehlikeye atıyor, ölümlü kazalar artıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun geçtiğimiz günlerde Mardin’e gerçekleştirdiği ziyarette, sorunlu güzergâhı yerinde incelemek yerine yalnızca Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün sunumunu dinlediğini belirten Bekin, bunun Mardin halkının beklentilerini karşılamadığını ifade etti.
Daha önce 01.07.2025 tarihinde aynı konuyla ilgili bir soru önergesi daha verdiğini hatırlatan Bekin, Bakanlıktan gelen yanıtın “netlikten uzak ve yetersiz” olduğunu vurguladı. Bekin, verilen cevapta yalnızca bazı sıcak asfalt yenileme çalışmalarının planlandığının belirtildiğini, ancak bugün gelinen noktada hiçbir somut faaliyetin başlamadığının açıkça görüldüğünü söyledi.
Mardin’in ulaşım altyapısını rahatlatmak için özellikle:
Havaalanı Kavşağı
Devlet Hastanesi Kavşağı
gibi yoğun kesimlere acil battı-çıktı,
çevre yoluna yan yollar ve
güzergâh boyunca genişletme çalışmaları gerektiğini belirten Bekin, bu adımların gecikmeden hayata geçirilmesini istedi.
Doğan Bekin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle şu soruları TBMM’ye taşıdı:
Mardin-Kızıltepe karayolundaki mağduriyetle ilgili Bakanlığınıza ulaşan herhangi bir başvuru var mıdır? Varsa bu başvurular doğrultusunda denetimler yapılmış mıdır?
2026 Yılı Mardin Yatırım Planı’nda Mardin-Kızıltepe çevre yolu yer almakta mıdır?
Mardin-Kızıltepe yolu için bakım, onarım veya ulaşım ağlarının iyileştirilmesine yönelik bir yatırım bütçesi ayrılmış mıdır?
01.07.2025 tarihli soru önergesine verilen cevaba rağmen, çevre yolu çalışmalarına ilişkin net bir bilgi paylaşılmamıştır. Mardin-Kızıltepe çevre yolunun mevcut durumu hakkında kapsamlı bir rapor var mıdır? Varsa kamuoyuyla paylaşılacak mıdır?
Mardin ve ilçelerinde trafik sorunlarını çözmeye yönelik ihale edilen projelerin denetim süreçlerini kim yürütmektedir?
Mardin-Kızıltepe çevre yolundaki ulaşım sorununu çözmek için Bakanlığınızca yürütülen veya planlanan herhangi bir proje var mıdır?
Bekin, Mardin halkının yıllardır çözüm beklediğini hatırlatarak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın acil ve somut adımlar atması gerektiğini vurguladı.